verslag 12 mei - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van anmeiyulin - WaarBenJij.nu verslag 12 mei - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van anmeiyulin - WaarBenJij.nu

verslag 12 mei

Door: Theo en yu-lin

12 Mei 2006 | Nederland, Amsterdam

10 Mei
Bezoek gebracht aan Stone Forest, een natuurgebied waar het water miljoenen jaren geleden het karstgeteente heeft geerodeerd, zodat de meest fantastisch gevormde rotsen zijn overgebleven. Heel mooi, staat ook op UNESCO-Lijst, maar is door Chinezen iets te veel gecultiveerd en tot toeristiche attractie verheven. Afstand was 90 km., afgelegd met een soort jeep die zijn beste jaren al lang achter zich had: geen of kapotte schokbrekers, jankende lagers en versnellingsbak maakten de rit wel apart maar niet steeds comfortabel, ook door de vaak slechte wegen. Onderweg op de hellingen veel vrachtwagens met pech. Oorzaak: verouderd materiaal, overbeladen, lange hellingen, hobbelige wegen.

11 Mei
Dames naar masseur en geshopt. Fred en ik (Theo) hebben wat informatie trachten te verzamelen over bezenswaardigheden en busroutes, maar als je hier informatie wilt moet je soms veel geduld hebben, want engels sprekende Chinezen zijn zeer schaars en van de weinigen die engels spreken kennen de meesten maar een paar woorden en spreken die ook nog zo uit dat je ze niet begrijpt of pas naar vele herhalingen. Mensen zijn wel heel vriendelijk en behulpzaam, maar als de communicatie niet lukt schiet je daar weinig mee op. 's Middags enkele uren naar park aan het meer geweest.

12 Mei
Naar meer geweest, stukje gefietst (op tandem), maar het begon hefig te onweren en te regenen. Klimaat in Kunming is wel heel aangenaam vanwege de hoge ligging op ruim 1800 meter. Lekker warm maar nooit benauwd.
Lekker gegeten: keuken is hier wel iets anders als in Chengdu, iets minder heet gekruid.
Wat we in Kunming wel missen in het straatbeeld zijn de riksja's.

Groetjes van iedereen, aan iedereen.

yu-lin
Hey luitjes,
Me mij is alles goed, k ben vandaag naar het meer waar een park was aangelegd waar het heel erg leuk was, helaas kon je er niej in zwemmen mr ja bijna geen enkele chinees kan hier toch niej zwemmen.
Ik heb wel in dat dat parkje een echte chinees Jurkje gevonden (ik zocht er al heel lang nr) Je moet hier wel veel afdinngen best wel funny. nu moe k gaan -xxx-jes van yuul
Ps. hoe was de fuif ??????????????????????????????????????????????????????????

• 12 Mei 2006 - 09:00

Bernadette En Edward:

Hallo,

Het is wel een avontuur, begrijp ik. Ach ja, ik denk dat je ook heel snel heel inventief wordt als je daar iets wilt. Ik ben blij dat jullie het zo goed maken. Houden zo!

Hier is het nog steeds heel erg lekker weer. Vandaag ben ik een halve dag vrij en vanmiddag gaan we naar de kinderboerderij. Oh ja, Fred, zaterdag komt jouw nichtje Tessa met ons kennismaken. Hebben wij waarschijnlijk een oppas vanaf zaterdag!

groeten

Bernadette

• 12 Mei 2006 - 11:53

Anja En Henk:

Hoi,beste fam.Leuk om wat van jullie te horen via deze web-site. En ook heel goed om te horen dat jullie het waarschijnlijk goed naar de zin hebben. Met Cees gaat het volgens Anne prima ,hij is heel aanhankelijk en gemakkelijk.Vandaag komt hij hier naar toe. (laten we zeggen :het verre oosten van Nederland).Hopen dat jullie verder nog een prima reis mogen beleven en we laten snel weer iets van ons horen.Groetjes,Anja en Henk.

• 12 Mei 2006 - 14:15

Carla:

Hallo daar,
    De fam.de Jong is nu ook in China.Site:oeds.waarbenjij.nu
    Wij zijn alleen maaar saai aan't werk en jullie maken, zoveel leuke avonturen...Grrr
    Leuk hoor!
    Geniet er maar lekker van
    lfs
    Carla

• 12 Mei 2006 - 16:01

Fauve:

Heej Yu-Lin,
    de fuif is nog niet geweest, die is pas morgen maar als ie is geweest vertel ik je alles!

Fauve

• 14 Mei 2006 - 11:35

An-mei:

heey anja en henk hier is het leuk we zitten nu in een heeeeeeeel leuk hotel.

groetjes an-mei

• 14 Mei 2006 - 16:35

Juul:

hoi yu-lin en de andere. ik lees al jullie verhale nog veel plzier verder,.........xxxxxxxxxxxxxxxxjuul:):):)