20 mei - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van anmeiyulin - WaarBenJij.nu 20 mei - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van anmeiyulin - WaarBenJij.nu

Door: Theo en Ine

20 Mei 2006 | Nederland, Amsterdam

Nog een laatste bericht van ons allemaal vanuit Lantau,

Er is iets mis gegaan met het maken van een verslag van de afgelopen dagen. Vandaar nu nog even een nieuw verslag.

18 mei
Verhuisd van de grote wereldstad Hong Kong naar een eiland in de buurt, genaamd Lantau.
Hiervoor hebben we met de ferry een overtocht gemaakt van een klein uurtje.
's-Middags naar het strand geweest; het was een stralende dag, heerlijk temperatuurtje met voldoende verkoeling door middel van het zeewater. Wat een rust na al die drukte van de stad.

19 mei
Ieder ging zijns weegs.
Mary en Theo klomen in de pedalen. Ivon, Fred en de kinderen vermaakten zich hoofdzakelijk on the beach. Ine bezocht het grote Boeddhabeeld en een tempel met voor de insiders een artistieke weergave van de Hartsoetra. Indrukwekkend!
Gisterenavond met zijn allen heerlijk gegeten bij een restaurant gerund door twee engelse dames, direct aan het strand.

20 mei
Met de bus naar de andere kant van het eiland naar het vissersplaatsje Tai O. Hier wonen de autochtone vissers in een huisje op palen. Vandaag was het hier een bijzondere dag i.v.m. de verjaardag van Tin Po. Dit feest ging gepaard met allerlei rituelen doordrenkt van verschillende geloofsovertuigingen zoals het boeddhisme, taoisme en confucianisme.
Daarna nog een boottocht op de oceaan met warempel voor onze ogen springende rose- wit-grijze dolfijnen. Dat kan niet anders dan geluk brengen!
Het was een en al vis in dit dorpje.
En nu inpakken, douchen, eten en met al onze bagage richting het vliegveld. Vandaar vertrekken we middernacht naar Londen en dan naar Dusseldorf.
Verwachte aankomst in de Jan van Galenstraat rond de klok van drie uur 's-middags?

Laatste groetjes van hier,
van ons allemaal.

• 20 Mei 2006 - 07:59

Semmiejj:

heej juul
    wanneer kom je nou thuis :P
    het is zo saai hiero :D
    xxx semmiejj

• 20 Mei 2006 - 11:29

Carla Jon Mylène Souline:

We wensen jullie allen een behouden thuiskomst.
    En komen gauw naar jullie 'life'verslag van deze reis luisteren onder het genot van...?
    Lfs
    Fam Heil
    P.S
    www.oeds.waarbenjijnu?
    is het adres van de fam de Jong

• 20 Mei 2006 - 11:47

Wil:

goede reis!

• 20 Mei 2006 - 12:03

Maria/bert:

hopen jullie snel weer te zien,yu-lin,bij de buren hebben ze een jong poneytje,eem merrie,ze heet ZOE XX KOMEN JULLIE SNEL?GROETJES

• 20 Mei 2006 - 16:41

Nina_uit_duitsland:

heey,ik vind het super dat jullie naar china gegaan zijn.:)

• 20 Mei 2006 - 16:42

Nina_uit_duitsland:

ik hoop jullie weer snel weer te zien!groetjes onze hele familie!!

• 20 Mei 2006 - 16:51

Ricky:

Beste allemaal,hoi Ine
    ik wens jullie een goede reis.
    en tot ziens in Nederland.
    groeten Ricky

• 20 Mei 2006 - 16:53

Edith:

Hoi wat een berichten en wat een belevenissen. Als ik kan kom ik morgen even langs om de verhalen te horen enne....ik mis cees, ik mis de tuin ik mis de leuke buren, kortom morgen trek ik bij jullie in.

• 21 Mei 2006 - 09:25

Coen:

hoi

• 22 Mei 2006 - 12:21

法盲:

• 22 Mei 2006 - 16:53

Buket:

hey yuul ben je eigelijk al terug????

• 23 Mei 2006 - 13:56

Oeds Nu In China:

Beste familie,

fijn om toch nog van jullie reis iets mee te krijgen.

Ons verloopt het prima en we gaan nog niet naar huis.

Wederom een hele belevenis in het China van nu.

Vandaag het kindertehuis in Xian bezocht. In een woord geweldig.
    Hopelijk zijn jullie veilig en wel thuis aangekomen.

De verhalen horen we tzt nog wel eens.

Tai chen

Lisanne, Quirine, Yvonne, Oeds