verslag 6 mei - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van anmeiyulin - WaarBenJij.nu verslag 6 mei - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van anmeiyulin - WaarBenJij.nu

verslag 6 mei

Door: Theo

06 Mei 2006 | Nederland, Amsterdam

3 Mei
Jacqueline en Piet met Kya ontmoet, Kya is tegelijkertijd met An-Mei geadopteerd.
Ine jarig. Temperatuur iedere dag ong. 30 graden, avond 25, dus geen overjas nodig.
Bezoek Renmin-park, Mr Lee daar ontmoet: de man, die Yvonne en Fred begeleid heeft bij de adoptie van Yu-Lin. Mooi park, mensen relaxed, maken muziek, drinken thee, dansen, zitten of liggen in schaduw spelevaren enz.
Uitgebreid gemasseerd in theehuis.

4 Mei
Vroeg naar panda-park. Reuzenpanda en rode panda (lijkt op een vos) gezien. Reuzenpanda, die we allemaal kennen, heel leuk. Kinderen hebben een panda mogen aaien.
Taxirit heen en terug belevenis op zich. Links en rechts inhalen, uitwijken voor alerlij soorten voertuigen, fietsers, brommers, stoppen, opstrekken enz...
Boeren gaan richtig stad met hun oogst om te verkopen langs de straat of op markten.
Vandaag af en toe lichte regen, maar nog steeds T-shirt-weer.
Keuken van Sichuan (provincie met hoofdstad Chengdu) bijzonder goed.
Heel veel lekkere dingen waar de gewone chinees in Nederland niet tegen op kan.
Mister Lee heeft na publicatie in plaatselijke krant de vrouw gevonden die Kya 8 maanden voor haar adoptie heeft verzorgd.
Voor de betrokkenen was dit heel emotioneel.
Ze hebben elkaar ook ontmoet en zijn bij elkaar op bezoek geweest.

5 Mei
verhuisd naar het Tibet-hotel, het hotel waar Yvonne en Fred gelogeerd hebben bij de adoptie van An-mei.
Heel luxe Hotel, omgeving vrij rustig (voor China).
Na de middag bezoek aan Chineese opera, en backstage mogen kijken naar de acteurs.
Opvoering bijgewoond met uitleg van Mister Lee.

6 Mei
Dagje met Mister Lee in busje naar platteland.
Schitterend, boeddhistisch nonnenklooster bezocht: oase van rust en stilte, nonnen heel vriendelijk.
Oud dorpje bezichtigd, sightseeing omgeving: prachtig, zoals China hoort te zijn met heel fraaie uitzichten over kleinschalige landbouwveldjes, afgewisseld met vijvers, met duizend en een gewassen, keurig verzorgd.
Lekker geluncht onderweg in restaurant waar luidruchtige feesten waren.
Daarna pottenbakkerij bezocht, bij mensen binnen geweest, thee gedronken en gezien hoe primitief deze mensen werken en leven, weinig bezitten maar opgewekt en tevreden zijn.
Fantastisch mooie dag geweest, wel een beetje geradbraakt omdat we vaak reden over wegen die eigelijk niet zo genoemd mogen worden en het busje geen of versleten schokbrekers had.
Marij en Theo vandaag 37 jaar getrouwd.

Groetjes van iedereen aan iedereen.

• 06 Mei 2006 - 15:35

Wil:

Goed om te lezen dat jullie het zo leuk hebben!
    Geniet ervan.

Aan allemaal de groeten vanuit de JvG-straat
    W,M.E2

• 06 Mei 2006 - 18:08

Semmie:

Heey yu-lin alles goed ?

• 09 Mei 2006 - 12:18

An-mei:

heey allemaal (alweer)ik vind het nog een keer heeeeeeeeel leuk dat jullie dat allemaal geschreven hebben.ik hou van jullie allemaal en mis jullie ook allemaal.